Blog
10109
page-template-default,page,page-id-10109,stockholm-core-1.2.1,select-theme-ver-5.2.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive

Blog

  • Leuk is ook nuttig

    Bepaal de leukfactor! Deze tip geeft Carin, mijn compagnon en psycholoog aan haar cliënten die moeten leven met een ziekte of beperking. Ze adviseert daarmee om juist ook leuke dingen te doen, want leuk draagt bij aan een prettig leven. Deze tip zet mij aan het denken over mijn eigen......

  • Probeer iets nieuws

    “Ik zou het gewoon proberen. Ik weet nu dat ik het kan, omdat ik het doe. Als je het niet doet, dan weet je ook niet of je het kan.”  Ik moet aan deze woorden van Thom denken als ik onze nieuwe online mini-coaching ‘Stap in je leven 2.0’ bekijk.......

  • Learning on the job

    “Geef mij uw bril maar.” zegt de aardige mevrouw in de kliniek. Ik ben daar voor een onderzoek aan mijn ogen. Ik had mijn bril op het tafeltje naast mij gelegd, lekker dichtbij. Ik heb mijn bril graag bij de hand, want ik ben zeer bijziend en zie zo goed......

  • 5 ideeën voor je website: afkijken, opleuken en meer

    Yes, de website van Mijn Leven 2.0 is live! Toen we begonnen met het maken van deze site dachten we dat vooral het schrijven van berichten veel werk zou zijn. Maar, in de praktijk zat het echte werk in het scherp krijgen hoe we ons doel kunnen bereiken met een......

  • Innoveren: zonder wrijving geen glans?

    Recent vertelde een directeur van een zorginstelling ons over een innovatieproject. Enthousiast waren ze  begonnen, maar na een vliegende start was er weerstand van medewerkers gekomen. “We hadden deze mensen eerder moeten betrekken bij de ontwikkeling”, was zijn conclusie, ” dan hadden we meer draagvlak gehad.” Daar zijn wij het......

  • Help, is deze cliënt wel voldoende gemotiveerd?

    Behandel je mensen met chronische pijn, dan herken je volgende situatie waarschijnlijk wel: Je weet zeker dat je client enorm kan profiteren van je behandeling. Maar, het komt toch niet van de grond. Jij legt telkens opnieuw uit wat de bedoeling is, maar de cliënt komt niet in actie. Je......